GEZONDHEID

Wil je snel calorieën verbranden?

Geplaatst op: 25-10-2017 door Iva


Er zijn diverse drankjes en andere producten op de markt die beweren je stofwisseling te stimuleren. Maar de effectiviteit van deze producten is echter twijfelachtig. Uiteraard is natuurlijk voedsel het beste. Vitaminen en voedingsstoffen-rijke voedingsmiddelen kunnen je metabolisme daadwerkelijk stimuleren en je lichaam de benodigde voeding geven.

Gezond eten

Echter niet alles is even goed. Voeg daarom deze 6 voedingsmiddelen toe aan je dieet om je stofwisseling te versnellen en calorieën te verbranden.

Bonen

Bonen zitten vol met voedingsvezel waardoor het de insuline niveaus verlaagt en de gevoeligheid van insuline verbetert. Het helpt je lichaam minder vet op te slaan. Het dient als een uitstekend middel voor het stimuleren van je metabolisme.

Vette vis
vette vis

Vette vis zoals zalm en tonijn zijn rijk aan omega-3 vetzuren. Deze vetzuren verminderen de weerstand tegen het leptine hormoon (het honger hormoon), dat helpt bij het bepalen van hoe snel vet verbrand wordt. Het balanseert ook bloedsuiker en helpt bij het verminderen van ontstekingen. Beide helpen bij het reguleren van het metabolisme. 

Groenten

Groenten zoals kool, broccoli, bloemkool en spruitjes bevatten essentiële voedingsstoffen zoals calcium en vitamine C, die uw stofwisseling versnellen. Daarnaast hebben ze ook een hoog water- en vezelgehalte. Deze combinatie verhoogt het vermogen van het lichaam om vet te verbranden. 

Hete pepers

Pittige voedingsmiddelen helpen je bij het stimuleren van je stofwisseling. De stof capsaïcine die pepers zo heet maakt, helpt je lichaam meer energie te verbranden. Het vermindert zelfs je hongergevoel gedurende minstens drie uur nadat je hebt gegeten. Het dient als een uitstekend middel voor het verhogen van je metabolisme.

Bessen

Bessen stabiliseren je glucosespiegel en verlagen het lichaamsvetgehalte dat op zijn beurt weer gunstige effecten heeft op je metabolisme. Daarnaast heeft het eten van rode bessen ook een positieve invloed op je cardiovasculaire gezondheid.

Citrusvruchten

Citrusvruchten zijn ideaal voor de spijsvertering. Ze zijn laag in suiker en bevatten een antioxidant dat helpt bij het verminderen van uw bloedsuikerrespons na de maaltijd. De vitamine C in citrusvruchten helpt tevens bij een snellere stofwisseling.

Bron: International Business Times

dieet gezondheid stofwisseling calorieën broccoli bonen vette-vis bessen 

Share