GEZONDHEID

Je spanning te lijf in 5 minuten

Geplaatst op: 09-10-2017 door Annelies


Stress en spanning

Vind je het lastig om 's ochtends als de wekker gaat je bed uit te springen? Vraag je je af hoe je het deze dag weer voor elkaar kan krijgen? Voel je je vermoeid nog voordat de dag begonnen is? Er zijn meerdere mensen die dit hebben, waardoor ze juist nog even blijven liggen. Dat even kan uiteindelijk een half uur worden. Gedurende de dag merk je op dat je je niet fit of uitgerust voelt en dat je ook nog eens met een vermoeid hoofd rondloopt.

Maar wist je dat je juist energie krijgt als je net iets eerder je bed uitstapt? Bekijk maar eens hoe de dag dan voor je verloopt. Een voordeel is dat je aan het begin van de dag extra tijd hebt. Dat geeft al minder stress, omdat je je minder hoeft te haasten om op tijd te komen. Maar je kan je lichaam en zintuigen verder prikkelen door deze in beweging te zetten. En 5 minuten bewegen is al voldoende.

Wat is het effect van een paar korte lichaamsoefeningen? Het maakt je lichaam wakker waardoor je alerter wordt. Je zult merken dat je je blijer voelt na de oefeningen en dat je ademhaling actiever wordt en dat geeft je weer energie.

Hoe komt het dat je hiermee lekkerder in je vel zit? Zieke en opgebruikte energieën worden losgelaten, je hart wordt actiever en het bloed stroomt door je lichaam. De chakra's worden sterker waardoor je meer energie krijgt. De oefeningen op de afbeelding ("Wonderen door Pranic Healing" – Master Choa Kok Sui) kan je ter voorbereiding toepassen om je handen sensitief te maken.

5 minuten oefeningen tegen stress

Met andere woorden, stap net iets eerder uit je bed, beweeg elke ochtend 5 minuten en merk op wat dit met je doet. Daarbij kan je deze set lichaamsoefeningen toepassen:

- Cirkel je ogen rond, 12x naar rechts en 12x naar links

- Draai je hoofd van rechts naar links en van links naar rechts 12x

- Kin op je borst en je hoofd iets achterin je nek en weer terug 12x

- Roteer je armen rond, 12x naar voren en 12x naar achter, in grote cirkels

- Breng je handen op borsthoogte met de handpalmen naar voren en maak een torso-twist naar de ene en de andere kant 12x

- Plaats je handen op je heupen en cirkel rechtsom en linksom, beide 12x

- Sta stevig en semi-squat 50x door je knieën licht te buigen.

 

Daarbij heb je aandacht voor de onderkant van de wervelkolom

- Ga door met je handen rondom je knieën en cirkel rond naar rechts en links, 12x

- Ga zitten en roteer je enkels naar rechts en links en van boven naar beneden, alle drie 12x


Zo komt je hele lichaam aan bod in 5 minuten voor minder spanning en meer energie. En dat is al bevorderend voor je gezondheid bij regelmatige beoefening. Uiteraard kan je dit ook vaker toepassen of andere oefeningen toevoegen.

spanningen stress pranic-healing oefeningen vermoeidheid 

Share