GEZONDHEID

Concentratie verlies, verlies van focus? Deze voeding helpt je

Geplaatst op: 25-06-2017 door Iva


Stress is de grootste boosdoener in het dagelijkse leven. Wat we ons vaak niet realiseren is het feit, dat de juiste voeding ons kan helpen om niet alleen beter te voelen maar ook beter zich kunnen concentreren.

Hier een aantal beproefde tips:

Walnoten

Een handvol walnoten per dag kan leiden tot cognitieve verbetering, ongeacht hoe oud wij zijn. Het bevat ook veel antioxidanten en omega 3 voor een betere hersenfunctie.

Bosbessen

Ook bosbessen bevatten veel antioxidanten, verder bevatten ze mangaan, vitamine K en C en bevatten weinig calorieën

Zalm

Vol omega 3 en verlaagt het risico op Alzheimer ..

Avocado

Avocado’s bevatten naast omega 3 ook vitamine E ( ze zijn net als walnoten vrij calorierijk )

Extra virgin olijf olie

Volop antioxidanten en ondersteunt geheugen

Pompoen pitten

Naast omega 3 en antioxidanten bevatten ze ook zink ( een essentiële mineraal voor verbetering van de hersens functie )

Eieren

Proteine, omega 3 en B12 ( goed voor de hersenen en jouw zenuw systeem )

Havervlokken

Mijn favoriete ontbijt met walnoten en of bosbessen met kaneel gegarneerd 

Bittere chocolade

kan dezelfde boost geven als een kop koffie en bevat antioxidanten ( let wel dat hoe meer cacao hoe beter )

Munt thee

Je wordt er rustig van tevens alert

Verse munt

Nou dat was het weer, geniet van je dag!

stress voeding tips concentratieverlies 

Share