GEZONDHEID

Voedingsmiddelen die healen, wat te eten, wat te laten voor een gezond dieet

Geplaatst op: 15-01-2018 door Iva


Voedsel kan genezen

Het lichaam is schitterend - een symbiotisch systeem dat continu op zoek is naar harmonie met zijn interne en externe omgeving. Biologisch gezien zijn mensen de laatste tigduizend jaar niet veel veranderd, maar de wereld om ons heen is voortdurend in beweging. Om onze gezondheid en genezing te ondersteunen, beginnen we met een gezond dieet.

Ooit was ik ernstig ziek. Artsen die ik zocht om hulp waren het niet eens over een diagnose, oorzaak of plan van aanpak. De enige keuze voor mij om te genezen was om verantwoordelijkheid te nemen voor mijn eigen gezondheid. Uiteindelijk is de eenvoudige kracht van voedsel de eerste stap naar genezing.

Hoe kan voedsel genezen?

Fytonutriënten helpen de het lichaam in evenwicht te blijven door ontstekingsremmende middelen en antioxidanten te bieden. Van groot belang voor de preventie van ziekte en genezing ervan is ons vermogen om onszelf goed te voeden.

Gemeenschappelijke onderliggende oorzaken van ziekte zijn ontsteking, overgewicht, toxische overbelasting, stress en volgens de Chinese geneeskunde; overdenken en emotionele stagnatie.

Laten we eens kijken naar de voedingsmiddelen die je kunt gebruiken om je te helpen te leven met vitaliteit. Je gezonde dieetplanning begint hier:

Voedingsmiddelen die ontstekingen verminderen

De principes van een ontstekingsremmend dieet zijn voedingsmiddelen die het metabolisme verhogen, de kans op chronische ziekten verminderen en vezels toevoegen aan uw dagelijkse dieet.

Maak een wok met broccoli, bloemkool, en kool

Voeg 's ochtends walnoten en vlasmeel toe aan je kefir voor een hele dag ontstekingsremmende energie

Drink een mok warme amandelmelk met kurkuma en gember

Vul aan met ginseng en basilicum. Ze werken samen om de hersenen te voeden en cortisol te verlagen.

Eet watermeloen. Het hydrateert het lichaam tijdens het bestrijden van ontstekingen en schade door vrije radicalen!

Voedingsmiddelen die helpen de toxiciteit te elimineren

Het is uitdagend om een ‚Äč‚Äčlangere detox te proberen. Maar je kunt je lichaam helpen door enkele van deze voedzame voedingsmiddelen mee te nemen als onderdeel van je gezonde voeding.

Kies voor een warme kop groene thee in plaats van koffie. Als koffieliefhebber, begrijp ik dat dit zwaar is, maar in dit geval zijn de diuretische eigenschappen van onze geliefde koffieboon gewoon contraproductief.

Voeg een beetje appelazijn met verse citroen toe aan een glas water

Voeg paardebloembladeren toe aan een tuinsalade. Een beetje bitter maar oh zo goed!

Aardbeien helpen bij het ontgiften van de huid door vitamine A die nodig zijn om toxines te neutraliseren en te elimineren. Ze verminderen ook de ontsteking en brengen de PH-waarde in evenwicht voor een gezonde spijsvertering.

Selderij vanwege de vele vezels, en het vocht.

Voedingsmiddelen om de effecten van stress tegen te gaan

Steek je hand op als je stressvrij bent. Stress voor het lichaam is een anders dan stress voor de geest. Dingen zoals vervuiling veroorzaken stress in het systeem. Een gezond dieet inclusief de hieronder vermelde voedingsmiddelen kan dat veranderen.

Sinaasappels zijn geweldig vanwege hun vitamine C-gehalte. Ze bevorderen een gezonde huid en verlagen het risico op een beroerte.

Probeer een smoothie met bosbessen, spinazie en maca (verkrijgbaar bij Holland & Barrett). Een wake-up call met antioxidanten.

Geniet van een handvol pistachenoten voor een geweldige bron van goede vetten en eiwitten.

Voedingsmiddelen die energie bevorderen en natuurlijk gewichtsverlies veroorzaken

Soms willen we ons gewoon meer energiek voelen en misschien een paar kilotjes afvallen zonder te vasten.

Een grapefruit is een snack, omdat het de stofwisseling van het lichaam versnelt en de lever stimuleert.

Maak een snelle smoothie van banaan, amandelboter en kokosolie voor onderweg.

Voedingsmiddelen die de alkaliteit harmoniseren

Dadels, rozijnen en komkommersnacks. Deze lekkernijen bieden een vleugje zoet en een beetje crunch.

 

Bron: Ecophiles

dieet gezondheid stofwisseling groenten voedingsmiddelen 

Share