WET-VAN-AANTREKKING

3 Dingen die we moeten doen om gelukkig te zijn volgens de wetenschap

Geplaatst op: 05-10-2017 door Iva


Stappen naar een gelukkig leven

Positieve Psychologie heeft ons veel aanwijzingen gegeven over een betere weg naar geluk en vervulling. Of je nu blootgesteld wordt aan het wouw-effect (ja het bestaat), zodat je langer kunt leven, of het beoefenen van positief denken, zodat je je angst kunt verminderen of probeert meer oxytocine in de hersenen vrij te maken, zodat je team beter kan samenwerken, het onderzoek is indrukwekkend.

Focus niet op doelen, maar geniet van de reis

Een verkeerde instelling is dat we in ons streven naar productiviteit en resultaten steeds meer gaan doen om succes te behalen, en dat we steeds meer proberen om uiteindelijk naar onze "happy place" te komen. De Psychologie geeft ons echter een andere optie.

Dee Eastman, oprichter van het zogenaamde Daniel Plan, schrijft dat 'wetenschappers het pad naar positiviteit ontdekken, minder afhankelijk zijn van het bereiken van levensdoelstellingen, en zich meer richten op de reis er naar toe'.

De drie stappen naar een goed leven

Er is een onbeperkte hoeveelheid geluk beschikbaar, en alles wat we moeten doen om eraan te komen is het cultiveren van de dagelijkse gewoontes die iets nieuws aan ons leven toevoegen en onze vreugde uitbreiden.

1. Vier de kleine successen

De meesten van ons zijn te druk gefocusseerd op het einddoel om nog de kleinere successen te waarderen of zelfs op te merken. Wanneer we kleine successen op onze reis (h)erkennen, dan zal het de beloningsgevoel in onze hersenen laten ontploffen. Als er endorfine vrijkomt (een signaalstof die ons het gevoel van geluk en onverslaanbaarheid geeft)  dan krijgen we het gevoel van trots, waardoor we een gelukfactor creëren. We willen daardoor verder gaan met onze volgende prestatie.

2. Ontwikkel een studenten mentaliteit

Dit houdt in dat je in de gewoonte komt om te "falen". Met andere woorden, als je experimenteert, en het mislukt, probeer het opnieuw en leer van je fouten. Accepteer dat het allemaal onderdeel is van het proces. Mislukking moet worden herdefinieerd als een belangrijk onderdeel van het leren, van een nieuwe manier van leven. Fouten zijn gewoon levenservaringen, ze leveren vitale informatie die we gebruiken om te groeien.

3. Omzetten van je negatieve Zelf-imago

Het vermogen om je hersenen te trainen om een valse overtuigingen of gedachten te herstellen die je tegen houdt. Leren om zaken in twijfel te trekken en niet alle negatieve gedachten zo maar te geloven, is aangetoond dat het net zo effectief is als een antidepressiva medicatie." Een eenvoudige oefening om negatief denken uit te dagen, gaat als volgt: "Wanneer je verdrietig, boos, zenuwachtig of out-of-control bent, schrijf je op wat je denkt. Is het waar? Alleen al die drie woorden kunnen een revolutie in je leven veroorzaken. ' Het op orde krijgen van onze gedachten en het verbreken van een negatieve spiraal door onze gedachten in twijfel te trekken kan een groot effect hebben op onze vooruitzichten, relaties en werkprestaties.

Bron: Wellness Council of America

 

gelukkig positief endorfine 

Share